Súbory cookies používame na zabezpečenie správneho a spoľahlivého fungovania našej stránky. Ďalej ich používame na prispôsobenie užívateľského prostredia a analýzu návštevnosti.
Informácie o používaní stránky zdieľame s našimi analytickými partnermi. Tieto údaje sú uchovávané a spracovávané spôsobom, ako je to uvedené v dokumente „Informácie o spracovaní cookies“.
Vyjadrite svoj súhlas so spracovaním osobných údajov prostredníctvom súborov cookies použitím zobrazených tlačidiel. Súhlas môžete kedykoľvek odvolať.
Gejza Kieselbach - Kohút
Jarná Aukcia výtvarných diel a starožitností - nedeľa 14.03.2010
| Číslo položky: | 17635 |
| Koniec aukcie: | 12.03.2010 12:00:00 |
| Vyvolávacia cena kus: | Ukáž cenu |
| Vydražené za: | Ukáž cenu |
Popis:
- Poradové číslo: 278
- Rok: 1950
- Technika: olej na sololite
- Rozmery: 25 x 20 cm
- Značenie: vľavo hore
- Odhadovaná cena: Ukáž cenu
- Vydražené za: Ukáž cenu
NAJVYŠŠIE DOSIAHNUTÉ KONEČNÉ CENY DIEL G. KIESELBACHA NA SLOVENSKÝCH AUKCIÁCH :
30 000 Sk - Na pastve. Olej na kartóne, 25 x 35 cm (Darte - 2.12.2007 )
30 000 Sk - Záprah. 1925. Olej na plátne. 45 x 58 cm.
28 000 Sk - Kohúty. Okolo 1955. Olej na lepenke. 24 x 33 cm.
28 000 Sk - Konský povoz. 1943. Olej na dreve. 29,5 x 40 cm.
| Zákazník: | Dátum a čas: | Cena: |
Gejza Kieselbach

(1893-1965)
Dátum narodenia: 17.4.1893
Miesto narodenia: Košice
Gejza Kieselbach sa narodil 17. apríla 1893 v Košiciach, zomrel 3. februára 1965 v Košiciach.
Po maturite na reálnom gymnáziu v Košiciach, v roku 1910, pokračoval v odbornom štúdiu. V rokoch 1911-1914 študoval na Akadémii výtvarných umení v Mníchove (prof. H. Zügel). V roku 1914 narukoval a v roku 1919 štúdiá ukončil. Vzdelanie si doplnil študijnými cestami do Talianska, Dánska, Švédska, Švajčiarska, USA a Maďarska. Pôsobil ako maliar post-impresionista v Košiciach a Prešove. Pod vplyvom prof. H. Zügela, ktorý bol známy európsky animalista, sa venoval takmer výhradne maľovaniu zvierat. „Bystrý pozorovateľský talent, schopnosť v rýchlosti zachytiť svetelné dojmy a charakteristický pohyb zvieraťa a predovšetkým dôkladná príprava, to všetko sú atribúty maliarových kompozícií. Svet zvierat v ňom našiel verného dokumentátora. Pokiaľ ide o krajinárske kompozície, vyskytujúce sa v autorovej tvorbe len ojedinele, i v nich sa stáva predmetom jeho záujmu predovšetkým svetelná stránka. Autor používa uvoľnený rukopisný záznam predstavujúci svojráznu podobu impresionizmu. Bol členom výtvarného odboru Kazinczyho spoločnosti a Zväzu maďarských výtvarníkov.“
( Z Literatúry: KRAJŇÁK, J.: DARTE A MALIARI „VÝCHODU“. DARTE Aukčná spoločnosť s.r.o. , N.Hrušov 2012, s. 128).
